"Vi er glade for at vår partner, Bridgestone, har valgt å satse på vår nye digitale Olympiske kanal", sa IOC-president Thomas Bach. "Bridgestone har vist sin støtte til OL og troen på de olympiske verdier gjennom sitt langsiktige engasjement som en Worldwide Partner, og gjennom den nye avtalen ser vi frem til å jobbe tett med dem for å bringe den olympiske kanalen til fans over hele verden."
"Dette er en veldig spennende tid for Bridgestone, når verdens første globale markedsføringsplattform lanseres, og de olympiske leker Rio 2016 - det første noensinne i Sør-Amerika - er vårt første OL som Worldwide TOP Partner. Det er passende at vi også er den første Founding Partner av den olympiske kanal", sa Masaaki Tsuya, CEO og representantiv direktør, for Bridgestone Corporation. "Den Olympiske bevegelsen er universell og vi fortsetter Bridgestones mangeårige støtte til idrett og vår tro på at sentrale prinsipper for Olympiaden - og verdens største idrettsutøvere - bør feires hver dag, hele året ".
Den olympiske kanal er digital og global, og har som mål å kringkaste olympiske aktiviteter hele året, spesielt i periodene mellom de Olympiske Leker. Hovedmålet for den olympiske kanal er å tilby en plattform for kontinuerlig eksponering av OL-sport og idrettsutøvere utover OL-perioden og for å "gjenoppleve opplevelsen" etter lekene. Ved lanseringen vil den olympiske kanal være en digital plattform, med on-demand innhold tilgjengelig på internett, mobil, nettbrett og andre tilkoblede enheter hvor fans kan oppleve kraften i sport 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Publikum vil også kunne få tilgang til innhold og engasjere gjennom en rekke sosiale medieplattformer som en del av den olympiske kanals nettverk. For mer info, vennligst besøk olympicchannel.com