Bridgestone forlenger sponsoratet for å promotere premium vinterdekk.
Kontrakten med Audi FIS World Cup er forlenget for de kommende vintersesongene. Verdens største dekk -og gummiselskapet vil sponse 17 World Cup renn i 7 land i løpet av 2016/2017. Denne sesongen vil være 50-årsjubileet for Audi FIS World Cup.
Som en sponsoraktivitet, har resultatene fra fjorårets sponsorat slått alle forventninger. Det har hatt stor betydning i form av kontakter, mediaverdi og synlighet av merkevare.
World Cup sesongen starter med damer og menn storslalåm i Sölden, Østerrike, 22. og 23. oktober, og Bridgestone vil være med.
På dette arrangementet og 16 påfølgende løp, vil tusenvis av tilskuere og millioner av TV-seere over hele Europa se Bridgestone på starthytter, gateflagg, løyper og målområder.
Jake Rønsholt, administrerende direktør i Consumer Business Unit, Bridgestone Europa forklarer: "I de siste sesongene har vi sett at dette samarbeidet er en perfekt match. Audi FIS World Cup er et topp arrangement og den ideelle match for Bridgestones premium vinterdekk. Bilister står overfor de samme utfordringene som topp alpinister: de trenger best mulig kontroll, grep og sikkerhet".
Sponsing av Audi FIS World Cup er forlengelse av Bridgestone EUs sikkerhetskampanje som understreker den viktige rollen til dekk "dekk er det eneste sikkerhetssystemet i bilen som faktisk berører veien."
Starten på Audi FIS World Cup sesong betyr også at det er tid for europeiske bilister å få bytte til vinterdekk. Flere og flere bilister blir klar over at premium vinterdekk gir mye bedre bremsing, håndtering og sikkerhet ved alle typer vinterforhold.
Se forskjellen mellom sommer og vinterdekk: https://www.youtube.com/watch?v=j32vXbe-JBk
Kalender for Audi World Cup Alpint: http://data.fis-ski.com/alpine-skiing/calendar.html