Battlax Teknologi


GP-BELT

A new belt added to the conventional MS BELT. The pressure has been equalized to the ground surface. By enlarging the ground contact surface area, gripping performance during cornering has been improved. This also contributes to better gripping, reduction in ground contact surface area which causes slipping, and better wear control.

GP Belt illustrasjon

3LC

i alle aspekterog kjøremoduser. Senteret tilbyr god stabilitet oglang levetid. Skuldrene sikrer godt grep og godkontaktfølelse. Brukes på BT016, BT016 Pro, BT003RS, S20 og S21.

GP Belt illustrasjon

5LC

Den harde gummiblandingen i senteret gir god stabilitet og sikrer økt kjørelengde. Medium gummiblanding på skuldrene overfører motorkraften til veien med godt grep. Mens softblandingen på kanten gir deg meget godt sidegrep og mye kontaktfølelse ved dype nedlegg

GP Belt illustrasjon

SPORT SACT

Dual Compound Construction er to gummiblandinger i slitebanen. Dette gir stor kilometerytelse og sikkert veigrep ved nedlegg. Populært sagt: Hardt på midten og mykere på siden. Brukes på BT045 bakdekk og TW302 bakdekk.

SACT

The center area utilizes a compound which specializes in wear resistance, and the shoulder with a compound which specializes in grip performance. By combining these compounds, two conflicting features, "long life durability" and "high grip performance" have been dimensionally fused. The two compounds are unified through intermolecular coupling at high temperature.


HTSPC

Bridgestone var den første produsenten til å bruke 5 enkle stålfibrer i MSB-ledningen. Disse fem fibrene ligger i en åpen linjeavstand og er vridd i ett gummibelegg som sikrer lik og konstant spenning. Denne nye gummiisolerte ledningen (HTSPC) oppnår sine mål i form av stivhet, fleksibilitet og støtdemping. Dekk med HTSPC har økt grep på vått og tørt føre, og bedre håndtering takket være konsekvent kontaktpress. Den gummiisolerte ledningen unngår oksidering og reduserer varmeutvikling for jevnere slitasje og bedre kjørelengde.

CAP BASE

The cap tread contains a compound with soft silica, and the base tread contains a compound with medium silica. These are carefully balanced. While ensuring shock absorption, strong grip performance in various temperature conditions is provided while supporting optimum rigidity.


MS-BELT

MSB-konstruksjonen betyr, at en enkelt sammenhengende tråd av aramid eller stål løper langs hele dekkets omkrets. Dette sparer vekt, og minimerer utilsiktet varmeoppbygning. Det gir også bedre stabilitet, egendemping og ingen ulemper med overlappende lag i karkassen. Du får en mer lettstyrt sykkel (pga. lettere dekk), et rundere hjul (færre avballanseringslodd) og mindre deformasjon av karkassen (holder formen ved høy fart/mer jevn slitasje). Brukes på alle Bridgestones radial-dekk.

OUTSIDE BEAD

Dette gir stammen større stivhet i sideveggen, uten å minske egendempingen eller komforten. Brukes på BT 014, BT 021 og BW502.


SILICA RICH

Bridgestones Silica Rich gummiblanding gir forbedret grep på vått føre og lave temperaturer. Gummiblandingen gir utmerket håndtering fra det øyeblikket du starter å kjøre. Silica Rich gir deg også et mer konsekvent og langvarig grep.

SILICA RICH EX

Økt Silica gummiblanding i forhold til Silica Rich. For økt ytelse på vått føre, og kombinert med RC-polymer for å sikre lang levetid.


RC POLYMER

Ett bindemiddel som øker sillica-effekten. Ved å bruke RC-Polymer kan man bruke en mykere gummiblanding uten å tape kilometerytelse. Dekket varmes opp raskere og har et kraftig forbedret veigrep på våt vei. Brukes på BT 023, BT 016PRO og S20

Nano Pro-Tech (Nanostructure-Oriented Properties Control Technology) er navnet på teknologien som fremhever materialenes karakteristikk og kontrollerer mikrostrukturene ved hjelp av molekylær design. Dette er en av Bridgestones sentrale teknologier. Denne gummiblandingen kan modifisere materialene på molekylnivå, som gir redusert rullemotstand og samtidig forbedrer grepet på våt vei. Brukes på BT 016PRO og S20.

ULTIMAT EYE

Bridgestone’s proprietary tire development technology for measuring and visualizing tire contact surface behavior during actual riding conditions. Previously, tire development consisted of running simulations, building prototypes and using laboratory measurements as well as actual vehicle tests to verify performance. ULTIMAT EYE™ reproduces high-speed riding conditions in the laboratory that are equivalent to those of an actual vehicle, enabling tire contact surface behavior to be visualized. In addition to the previous actual vehicle tests, this allows high-precision analysis and performance verification with a solid scientific basis. Using technology born to develop tires for the world’s most demanding car and motorcycle races, the measurement and analysis equipment can handle speeds of up to 400km/h and lean angles of up to 60 degrees.